22 Ağustos 2016 Pazartesi

Vize Uğraşları

   Merhaba arkadaşlar.

   Gelelim vize alma olayına. Her ülke için farklı şartlar var tabii ki. Ben sadece İsveç için olayları bildiğim için onu anlatabilirim. Öncelikle İsveç vizesi almak bazen 2 aya kadar sürebiliyor. Dolayısıyla biraz erken başvurmakta fayda var. Benimki 1 ayda çıktı ama herkes bu kadar şanslı değil. Gerekli belgeler;

okuldan hibe yazısı(vize yazısı) -- bu belge 2 kere yükleniyor.
pasaport fotokopisi
banka dökümü
seyahat sağlık sigortası
karşı okuldan gelen kabul belgeniz(notification of selection)

     Bu belgeleri biraz açıklayayım. 

   Hibe yazısı her üniversitenin kendi formatında oluyor zaten. Onu doldurup okulunuzdaki ilgili kişilere imzalattığınızda işlem tamam. 

   Sonra pasaportun fotokopisi lazım. Burdan da anlıyoruz ki önce pasaport almak lazım. Bu arada aldığınız pasaportun orda kalmayı planladığınız süreden 3 ay daha fazla geçerli olması gerekiyor sanırım. Buna da dikkat edin.

   Geldik banka dökümüne ki bu kısım bende sorun çıkardı. İsveç'e ben yarım dönem gitmek için hesabımda toplam 40500 SEK olması gerekiyordu. Aylık 7500-8000 arası bir miktara denk geliyor. Bu paraya okuldan alacağınız bursu da ekleyebiliyorsunuz dolayısıyla bursunuzu sayıp geri kalan miktarda paranın olduğu bir banka hesap dökümü çıkarmalısınız ve bu döküm ingilizce olmalı. Banka hesap dökümünü İş Bankasından almanızı kesinlikle tavsiye ederim çünkü pek çok banka İngilizce hesap dökümü vermekte yetersiz. Mesela ben önce Türkiye Finans'tan çıkarmıştım. Sonra vize onay sistemi dökümü beğenmedi ve bende bir arkadaş tavsiyesiyle İş Bankasından çıkardım. Onlarınki kabul oldu. 
 
     Seyahat sağlık sigortasını ben garanti bankasının eureko ortaklığından 6 aylık yaptırdım ve 64 euro ödedim. O zamanlar 200 lira idi. Eureko yaptırmak için herhangi bir garanti şubesine gidebilirsiniz. Hızlıca yapıyorlar.


    Ve bi de kabul belgesi lazım tabii ki. Bu belgeyi Erasmus ile gideceğiniz üniversite size yolluyor gerekli şartları sağladığınızda. Belgenin ismi İsveç için Notification of Selection olarak geçiyor. 


   Şimdi bu belgeleri hazırladıktan sonra ne yapacağız? O aşamayıVize Uğraşları 2 adlı yazımda anlatacağım. Bay by.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder