22 Ağustos 2016 Pazartesi

Erasmus Başlangıcı ve Pasaport








Merhaba Arkadaşlar. 

   Şu an İsveç Vaxjö'den yazıyorum. İsveç'e erasmus programı ile geldim. Sadece ikinci dönem burada olacağım ve daha geleli 5 gün oldu. Bu yazıda sizlere buraya Erasmus ile nasıl geldiğimden bahsetmek istiyorum.
Gayet klasik bir şekilde öncelikle üniversitenizin yaptığı erasmus sınavına girip barajı geçmeniz gerekiyor. Bu aşamada her üniversite kendi çıkmış sınav sorularını paylaşıyor. Sınava hazırlık olarak o sorulara bakabilirsiniz. Bu sınav aşamasını geçtiğinizi varsayıyorum.

   Gayet klasik bir şekilde öncelikle üniversitenizin yaptığı erasmus sınavına girip kazanmanız gerekiyor. Bu aşamayı geçtiğinizi varsayıyorum. Kazandıktan sonra yapmanız gereken çok fazla adım var. Pek çok form doldurup belge hazırlamak, yurtdışındaki okulunuzda alacağınız dersleri belirlemek, bunların kendi üniversitenizdeki karşılıklarını bulmak bunların başında geliyor. Bütün bu belgeleri hazır etmeniz devletin verdiği bursu almak açısından önemli. Ve tabi bir de pasaport ve vize lazım.

   Pasaport almak kolay. 1 hafta gibi bir sürede pasaport alabiliyorsunuz. Gerekli belgeler nüfus cüzdanı, ve iki tane fotokopisi, kendi üniversitenizden aldığınız erasmus öğrencisi olduğnuzu kanıtlayan belge( ki bu belge sizi yaklaşık 240 lira olan defter ücretini ödemekten kurtarıyor), ve iki fotoğraf. Fotoğraflar biometrik olmalı. Bu belgelerle Emniyet müdürlüğüne gidip, 85 lira civarı olan ücreti ödediğiniz zaman 1 hafta içinde pasaportunuz ev adresine yollanacaktır.


   
     

    Bir sonraki yazımda vize alma olayından bahsedeceğim. İsveç vizesi ile ilgili herşeyi Vize uğraşları adlı yazımda bulabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder